29 Mart 2012 Perşembe

Kolac-Kolaç-Kolaj Keki

  Uygun bir uzvumla, Turkce isim uydurmakta oldugum bu guzel kekin orjinal ismi, TVAROHOVY KOLAC  dir efenim.
  Tarifin gercek sahibesi de ben olmuyorum anlasildigi uzere. Ben yalnizca denedim,bayildim. Sosyal medyaci bayilanlara da aracilik edeyim dedim ;)
  Tarif Henrieta'nin. Izniyle, copy paste ederek paylasacagim. Zira bir dolu evrak isim, daha da fazla uykum var. Tercih ettigim yol, E2 :)

Simdiden afiyet olsun size.

Malzeme:

2-3 yumurta
1-1.5 fincan irmik (1fincan=200ml)
1 fincan seker
600g lor peyniri
3 yemek kasigi suzme veya normal yogurt
2 yemek kasigi labne peyniri veya krema (yarim fincan olur)
kabartma tozu
1 limon kabugu (rendelenmis buyuk parcalar da olur)
vanilya sekeri (ben 2 tane koydum)
tereyagi

Yumurtalar seker ile cirpiyorsun, sonra butun malzeme yavas yavas ekliyorsun. ben kivamina bakarak belki daha fazla irmik veya peynir kullandim, bu yuzden yukaridaki olculer approximate :)
Borcama veya pisirme kabina tereyagi suruyorsun, uzerine irmik dokuyorsun (just a thin layer to cover the butter) ve sonra hamuru.

EN ONEMLI : Firinda orta derecede pismesi gerekiyor. Ben once 100C koydum (20dk), sonra 160C (10dk) rengi alsin diye.
Zaten arasira baka baka anlarsin pisip pismedigini...ona gore derece ayarlarsin. Baska keklere gore biraz daha uzun pisiyor.
Benimki kitir kitir oldu o irmikten. Daha cok kurabiyeye benziyor :))
Meyve marmelade, komposto veya recel yanina super!

Henrieta'ninki...

Nacizane benim denemem.

Hiç yorum yok: