26 Ocak 2012 Perşembe

Isirgan Otu Mucveri

Yok tabi boyle bir isim, ben uydurdum sadece!
Tarif, Pinar Hanim'in.
Pek cok arkadasim ve yakinim Pinar Hanim'i biliyor. Bilmeyenler icin tik.
Sagolsun bu haftaki mailinde pratik tarifler vermis. Ilkini dun denedim. (Pazara gidip tazecik bir demet isirgan otu alinca, pek ozendim.) Bayildik, bitti :)


Malzemeler:
1 demet isirgan otu
3 yumurta (Pinar Hn 2 demis, benim demetim biraz buyuktu 3 yaptim)
Biraz un (ben tam bugday kullandim)
Yarim cay bardagi kadar sut
1 sap taze sogan
Bir parca ince kiyilmis dereotu
Karabiber, tatli toz biber, tuz.
Zeytinyagi

Tarif:
Isirgan, dereotu ve taze sogani yikadiktan sonra ince ince kiyiyoruz. Icine 3 yumurta, baharatlar, sut ve unu ekleyip karistiriyor ve hamur elde ediyoruz. Bir dolu corba kasigi kadar alip, tavada kizgin zeytinyaginda, mucver misali pisiriyoruz.  Kizarinda kagit havlu koydugumuz bir kapta biraz dinlendiriyoruz.







Not1: Taze sogan, dereotu ve sut tarife benim eklediklerim. Bence lor da cok yakisir. Bir dahakine oyle denemeyi planladim.
Not2: Dukan diyeti yapanlar icinde uygulanabilitesi var bence. Yulaf kepegi ve light sutle de pekala sahane olabilir.

Afiyet Olsun :)
Ve Pinar Hn'a tesekkurler..

2 yorum:

Unknown dedi ki...

İzmirli olunca biz her otun mücverini yaparız böreğin içine de kullanırız ellerinize sağlık sevgilerle

Feride dedi ki...

bir Aydın'lı olarak diyebilirim ki var böle bir isim :) gercekten annem çok sık yapar, üstelik kendi bahçesinde kendiliğinden çıkan ısırganotları (Dalgan) ve süzme yoğurt ile.. Çocukken burun kıvırır yemezdik, şimdi olsa hepsini hüpletirim valla:)) Ellerinize sağlık bu arada..