29 Kasım 2011 Salı

Tay Pogacasi

   Aren'in yurumeye calisma surecinde, esimin cok sevdigim kucuk teyzesi -Gonul Teyze- yurumeye basladiginda tay pogacasi diye birsey yapacagini soyluyordu. Isin asli pek ilgilenmemis, ne oldugunu da anlamamistim. Haberi alinca, beni aradi. Ve dun pogacayi yapip, getirdi.
  Meger bildigimiz peynirli pogacaymis. Onlarin gelenegine gore yuruyen cocuga yapilir ve basinin ustunde bolunurmuski cocuk cok dusmesin. Hatta cok dusen cocuk icin pogacasi yapilmadi mi acaba denirmis. Biline :))
 
Bizimkiler tay pogacasi diyor. Nurturia'dan arkadaslarimdan ise tay tay pogacasi ve tay tay coregi dendigini de duydum. Ismi her neyse, dusmesinler yeter!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Kadının birinin canı bir gün poğaça çekeeer. Bahanesi de yeni yürüyen çocuk, adı da tay poğaçası oluuur :)

annesi ve defnesi dedi ki...

Güzelliklere adım atsın hep benim tatlı Aren'im:)