27 Ağustos 2011 Cumartesi

KAKAOLU BIR GUN

    Bugun, Aren'in teyzesi, benim canim arkadasim Serap'la gecti yine. Yine diyorum cunku firsat buldugu tum ogleden sonralarini hatta Aren'in uyku saatine kadar olan tum zamani bizimle geciriyor sagolsun. Yaz aylari ogretmenlere ayri bir guzel. Birlikte vakit gecirme firsati buluyoruz bolca gece ve gunduz.

  Uykudan uyanan oglumun, teyzesini gordugunde yuzunde guller aciyor, agzi arkada fiyonk oluyor :) Bir dolu oyunlar oynuyorlar birlikte; emeklemece, saklambac, ce eeee , toslamaca,havalara atilip tutulmaca, african dans etmece , honkidi ponkidi pantari kurik kurikkik kuuuu diye ziplayip simarmaca :) Nasil sevilmez ki bu teyze! 

  Oyun oynatip yordugu yetmemis gibi, Aren'i uyuttuktan sonra cay saati icin bir de kek yapmasini istedim bugun kendisinden. Itiraf etmeliyim ki, simdi okuyunca ne kadar insafsiz oldugumu daha bir farkettim. :D (Erol Tas kahkahasi) Kirmadi. Hic kirdigini gormedim o ayri. Hakki odenmez.

   Nefis bir browni yapti bize. Cay esliginde de sundu. Bayildik. Herkes bilir belki ama browni tarifini postun sonunda vermek istiyorum. Zira bu baska. Aren'in biricik teyzesinin brownisi;cevizli,  bol kakaolu. Super bir lezzet :)

   Canim arkadasimin elleri hic dert gormesin. Tum mutluluklar onu bulsun.




 
 









Lakin cilesi ! bitmedi, bitemedi.
Aksam yuruyusune de cikardi bizi. Oglusu gezdirdi. Birlikte alisveris bile yaptik. Evimize kadar da birakti. Daha ne isteriz teyzelerin en guzelinden ?

 Boylesi dostlar basina. ..

Aren'in biricik teyzesi Serap'in Browni Tarifi
Malzemeler;
3 yumurta
1 bardak sut
1 bardak sivi yag
1.5 bardak seker
2-3 corba kasigi kakao
2 bardak un
1 vanilya
1 kabartma tozu
1 avuc ceviz ya da findik

Yapilisi
Ilk olarak yumurta ve şeker iyice çırpılır. süt ve yağ eklenir tekrar çırpılır. daha sonra kakao ve vanilin ekleyip çırpıldıktan sonra karışımdan bir su bardağı ayrılır.
un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırdıktan sonra isteğe bağlı olarak ceviz ya da fındık ekleyebilirsiniz. önceden 160 derecede ısıtılmış fırında kürdan batırdığınızda bulaşmayacak şekilde pişirilir. son olarak su bardağında ayırdığımız karışım üzerine dökülür. NOT: karışım dökülmeden önce kürdan yardımıyla kekin üzerinde delikler açılırsa; bu karışım daha çok nüfüz eder.afiyet olsun :)))))))


Ps. Bu post kesinlikle teyzeye yagcilik olsun da, daha nicelerini yapsin diye yazilmadi ;) Sadece tesekkur etmek icin yazildi.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

:))) canım benim afiyet, bal, şeker olsun.. Siz isteyin ben daha neler yaparım size hem de hiç bıkmadan yorulmadan ;) sizi çoooooook seviyorum
Aren'in Teyzesi
P.S. :AYrıca bu güzel yazı için de çok teşekkürler. Ellerin dert görmesin

Di dedi ki...

Bak iste bunlari duydugumuza cok sevindik :) Oyle ki Aren uykusunda kipirdanmaya basladi ;)

gamze dedi ki...

tabii ki çoook kıskandım:)

Geveze Anne dedi ki...

ooohhh afiyet olsun eve gider gitmez yapayım :)