21 Eylül 2011 Çarşamba

AREN'IN KITAPLIGI

   Aren'in ilk kitabindan baslamak istedim nedense. Alinip geldigi gun , daha dun gibi. Hey gidi :) Gercekten cok cabuk geciyor zaman.


   Ilk kitabimiz Playskool Gloworld Ilk Hikaye Kitabimdi. Ilginctir benim annem cok istemisti bu kitabi. Aren 2 hafta erken dogdugu icin, Cuneyt, bebek arabamiz, anakucagi ve bu bez kitabi ayni anda alip getirmisti. Ne sevinmistik arabayi ve arabanin cantasinin on gozunde de bu kitabi gorunce. Koca bir yil gecti ustunden neredeyse. Sariya bakan bir sayfasini bulup, Aren uyurken yanina koyuyordu annem. Sariliktan korusun diye :) Eski bir inanis. Iyi ki engellememisim onu.
   Bu kitabin renkleri, soluktur. Hatta degisik bir de kokusu vardi ilk alindiginda. Gitti zamanla. Ama oten, hisirdayan aksesuarlari sayesinde, oglum cok sevdi. Aylarca bakti sayfalara. Kissadan hisse, tavsiyemdir.


   Bu fotograftan ne oldugu pekte anlasilamayan sey , bez bir circle book tur. Aren' in kuzeni Fabien'den kizkardesi Elsa'ya ve nihayet bize ulasmistir. Ancak bizden de Zeynep Ece'ye dogru yola cikmistir dun itibari ile :) Bu kitabi Aren cok sevdi, ben daha da cok sevdim. Bulabilirseniz kacirmayin derim. Buyrun linki burada.




Hayvanlar-Ilk kitabim/ Dogan Egmont Yayincilik

   Uzun zamandir, en cok vakti Aren'in kuzeni Kerem'den bize gelen bu  kitapla geciriyorduk. Ozellikle, pisipisinin oldugu sayfada. Gerci tum sayfalari cok basarili. Ancak artik daha az ilgileniyor. Bıktı galiba.
Vak ! vak ! / Dogan Egmont Yayincilik
   Vakvak'in bize gelis hikayesi digerlerinden biraz farkli. Ben bu kitabi 6 yil kadar once, yegenim Fabien'e almisim. (Cok net hatirlamiyorum ;)) Fabi'den suanda 19 aylik olan kizkardesi, yegenim Elsa'ya kalmis. Elsa kitabin bir kismini kemirmis hatta :) Fakat ayni kitaptan Elsa'ya bir adet daha hediye gelmis. Sagolsun Henrieta da bizi dusunup, bize verdi. Her sayfada farkli hayvanlarin, farkli yerlerine dokunmayi tesvik ediyor yine farkli doku duyumlari icin. Dokun ve hisset islevinin yanisira kulak, kuyruk, sirt , burun gibi organlarin da ogretilmesi amaclanmis. Guzel olmus.





Arkadasim Kedi ve Arkadasim Penguen, Gün Yayincilik'in mini mini cep kitaplari. Remzi Kitabevi kasasinda gorup almistim ikisini ayri zamanlarda. Cantada duruyorlar, arabada, takside, baska evlerde benim kahramanlarim bu iki minik. Zira mizmiz moddan kurtarici rol oynadiklari oldu pek cok zaman.


Baby Einstein-Kediler
   Aren'in ilk once tepki gosterdigi eliyle cagirdigi hayvan kediler oldugundan almistik bu kitabi. Ama farkli bir tarzi var. Biraz daha buyudugunde ilgisini daha cok cekecek diye dusunuyorum.


Akilli At / Hobi Yayinlari
   Hikaye henuz bize gore degil. Yine de,biz , yine Kerem'den gelen bu kitaptaki akilli ar Ruzgar'in resimlerine bakmayi cok seviyoruz. Ve ben, bakarken bambaska hikayeler uyduruyorum :)



Ac Tirtil / Mavibulut Yayincilik
   Uzerinde fazla soze gerek yok biliyorum. Ben, sevgili arkadasim Bilgi'nin kizi Serin'inkini inceleme firsati bulduktan sonra Aren'e de almaya karar verdim. Sanirim Bilgi de Blogcuanne'nin blogundan gorerek almis. Canim abim,yakinda bu kitabin ingilizcesini de getiriyor US'den.


Bebek Koala, Kayip Oyuncak / Mandolin Yayincilik
   Orjinali Fransizca olan , Bebek Koala serisinden bu kitabi Aren'in sevecegini dusunerek almistim. Lakin oyle olmadi. Ben kendi kendime sevmemle kaldim. Belki sonra , bilmiyorum ;)


Sayilar / Net Yayincilik
   Bu minik kitap , cok eglenceli zira ici her telden resimlerle dolu.. Aren eline alip dakikalarca sayfalari tek tek cevirip bakiyor. Tabi ki, sayilarla ilgimiz olmadigi suphe goturmez.



Hareketli Makineler / T. Is Bankasi Yayinlari
   Sanirim biz hareketli kitaplar serisinin tumunu yavas yavas edinecegiz. Cunku cok egleniyoruz (ozellikle ben) bakarken. Nin Non'um da minik parmaklariyla tasitlari hareket ettirmeye calisiyor her seferinde. Sizde yoksa, hemen alin derim!


Orada ne var, Miffy ? / Remzi Kitabevi
   Tümü bir yana, Miffy baska bir yana. Yeri bizde ayri Miffy'nin :) Dick Bruna'nin kalemine saglik..  Gunde sayisini bilmedigim kadar cok bakiyor ve okuyoruz Miffy'yi. Bu kitap, kalin karton sayfali olanlardan. O sekilde bir tane daha var : Orada ne var, Miffy? Ancak henuz almadik. Bizde olan diger 3 Miffy kitabi ince sayfali.


   Bu kitapta, ailesi ve Miffy'nin dunyaya gelisinin ardindan bebekligi hikaye ediliyor. 2+ cocuklar icin hikaye oldukca keyifli.

Ps. Aren'in henuz okumaya baslamadigimiz kitaplari, Ingilizce olanlar ve sesli kitaplar bu listede yer almiyor. Ingilizce kitaplari ve sesli olanlari ayri bir baslik altinda listeleyecegim.
Isterim ki tum blogger-anneler boyle bir kitap listesi girsin. Daha cok ve daha yararli kitaplar alalim hep birlikte :)

Aren  ve Superdad birlikte almislar bu kitabi. Cok renkli ve cok sey ogreten bir kitap. Biz sadece minik bir kismindan faydalanabiliyoruz suan icin.

Gulsun teyzemizin dogum gunu hediyesi. Bayiliyoruz, doyamiyoruz tekrar tekrar okumaya :) Cok cok tesekkurler..

Neseli Saklambac-Biip Biip!/ Pearson Education Yayincilik

   Gulsun'un tavsiyesiyle aldim. Cok cok eglenceli ama ben daha cok seviyorum.


Arthur'un Muzik Grubu

Diger sesli kitaplara kalite olarak bin basar :) Migros'ta rastlamistim. Fakat faturada farkettim ki fiyat cok ucuk :(

Bebek Koala-Aksam Yemegi/ Madolin Yayincilik
 Yine bir Gulsun tavsiyesi. Artik,Aren Bebek Koala'yi cok seviyor.

Ogrenme Lolipoplari-Benim Gunum
   Remzi Kitabevi'nde rastladim dun. Yarisini yedi bile oyle soyleyeyim ;)

  Ps: Aren, Ac Tirtil'i oyle cok, oyle cok sevdi ki, kitap artik paramparca. Yine de bakiyor, doyamiyor. Ingilizce olani var bir de evimizde ama ona kiyamadim henuz, vermiyorum.

3 yorum:

Geveze Anne dedi ki...

merhaba dilekcim ;

mini kitaplar serisi bizimde en çok (hatta arada hala daha ) sevdiğimiz kitaplar bir ara fil ve boncuk ( kedi)okumaktan artık kusuyordum :))ama artık deniz kendisi ezberledi sanıyorum sayfaları açıp orada yazanları kendisi söylüyor (benim adım boncuk,gıdıkla beni...) :)

baby eınsteınede deniz çok severek bakıyor :) oradaki kedilerin neler yaprığını anlatıyor kendi kendine :))

inşallah daha nice odalar dolusu kitapları olması dileğiyle..
areni öperim :)

ÇokBilmiş dedi ki...

Benim kızım da ilk senesinde bu kitapları okumuştu.
Bebek Koala kızımın 1 yaşından sonra en severek okuduğu kitaplar arasına girmişti.
Bence şimdi tam zamanı: Bebek Koala'nın doğumgünü kitabını okumaya başlayın. Mumu üfleyip söndürmesini ve arkadaşlarının doğumgünü şarkısını söylemesini canlandırın. Kendi doğumgünü sabahında da okursunuz. Hem doğumgününe daha rahat adapte olur, hem de kitap ilgisini çekmeye başlar.
Yani bizde öyle olmuştu. Bakalım sizde de öyle olacak mı? :)
Umarım Aren'in Dostoyevskileri okuduğu zamanları da görürüz hep birlikte...

Di dedi ki...

Geveze Anne ve CokBilmis,
Kitap tavsiyeleriniz benim icin cok degerli :)
En kisa zamanda edinmeye calisacagim.
Sagolun cok...